FAQ - często zadawane pytania
Tu znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Tutaj znajdziesz listę ogólnych najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi. Jeśli masz konkretne pytania, prosimy wypełnić poniższy formularz, a my odpowiemy jak najszybciej.
  • Twoja paczka
    • 1. Co mogę wysłać?
      Wysłać możesz prawie wszystko, oprócz przedmiotów wymienionych poniżej, oraz tego co jest zabronione do przesyłania w krajach, przez które przewożona będzie paczka - zgodnie z przepisami i regulaminem wybranego kuriera. Paczki muszą być dobrze zapakowane.

      Nie możemy przewozić następujących przedmiotów (lista nie jest wyczerpująca):  
      - Przedmiotów o wysokiej wartości (dzieł sztuki, biżuterii, metali szlachetnych, kamieni szlachetnych), dokumentów, pieniędzy, biletów loteryjnych, papierów wartościowych, dokumentów tożsamości, dyplomów oraz innych rzeczy, które są niemożliwe do odtworzenia lub zastąpienia przez ich odpowiednik. 
      - Materiałów umieszczonych na liście materiałów niebezpiecznych Komitetu Narodów Zjednoczonych, broni, narkotyków i substancji psychotropowych.  
      - Rzeczy, towarów, materiałów, których przemieszczanie jest zakazane przez prawo w co najmniej jednym z krajów, przez który przesyłka jest transportowana.
      - Wyrobów tytoniowych i napojów alkoholowych.
      - Szczątków ludzkich lub części ciała.
      - Zwierząt i roślin.
      - Łatwo psujących się artykułów żywnościowych lub nieżywnościowych produktów i przedmiotów,  których przemieszczanie wymaga specjalnego sprzętu, środków bezpieczeństwa, zezwoleń lub innych warunków specjalnych.

      Należy pamiętać, że nadawca jest odpowiedzialny za zawartość i opakowanie paczki. Jeżeli nie jesteś pewien, czy możesz wysłać daną rzecz, proszę przeczytać regulamin wybranych usług kurierskich lub skontaktować się z nami.
    • 2. Czy rozmiar i waga paczki podlegają ograniczeniom?
      Nasza internetowa platforma dostarczania paczek zrzesza tysiące przewoźników krajowych i międzynarodowych. Dlatego zawsze będziemy się starać żeby znaleźć dostępne wolne miejsce na twoją paczkę w transporcie dowolnego przewoźnika.
    • 3. Jak zmierzyć rozmiar i wagę paczki?
      Jeżeli paczkę wysyłasz z domu, można ją zważyć przy użyciu zwykłej wagi łazienkowej: należy się samemu zważyć najpierw z paczką, potem bez paczki, a następnie obliczyć różnicę. Różnica będzie stanowić wagę paczki.

      W Internecie (na przykład na eBay) można sprawdzić  i porównać wagę oraz rozmiar podobnego obiektu. Takie dane mogą być umieszczone w opisie przedmiotu.
    • 4. Co będzie, jeżeli paczka waży więcej niż podano w zamówieniu?
      My rozumiemy, że czasami można się pomylić. Jednakże, prosimy o bardzo dokładne zważenie i zmierzenie paczki - nawet niewielkie odchylenia w tym zakresie mogą być przyczyną poważnych błędów przy obliczaniu objętości ładunków co może powodować trudności w realizacji dostaw.

      Dlatego możemy oferować najlepsze ceny, ponieważ korzystamy z wolnych miejsc dostępnych w transporcie realizowanym przez innych kurierów. To oznacza, że dokładność wymiarów, wagi oraz objętości jest niezwykle istotna zarówno dla Ciebie jak i dla nas. W przypadku podejrzenia o popełnienie oszustwa przy dostawie zastrzegamy sobie prawo dochodzenia roszczeń odszkodowawczych. 
    • 5. Skąd i dokąd mogę wysłać paczkę?
      Nasza platforma internetowa łączy przewoźników międzynarodowych i lokalnych pochodzących z różnych krajów. Liczba naszych partnerów nieustannie rośnie. Zatem, jeżeli kraj, z/do którego wysyłasz paczkę jest obsługiwany przez jakąś firmę kurierską, skontaktujemy się z nią i pomożemy Ci.
      Niestety, w chwili obecnej nie dostarczamy paczek do następujących krajów: Kuba, Ghana, Iran, Wybrzeże Kości Słoniowej, Nigeria, Korea Północna, Somalia, Sudan, Syria. 
    • 6. Co gwarantuje standardowe ubezpieczenie paczki do kwoty 25 EUR?
      Wszystkie paczki dostarczane przez Parcel ABC są ubezpieczone do kwoty 25 EUR. Jeżeli paczka uległa uszkodzeniu, proszę kliknąć tutaj. Zbadamy ten incydent i uczynimy wszystko, co w naszej mocy, by jak najszybciej zrekompensować straty. Jeżeli wartość paczki przekracza kwotę 25 EUR, zalecamy wykupienie dodatkowego ubezpieczenia.
    • 7. Jak mogę dodatkowo ubezpieczyć moją przesyłkę?
      Współpracujemy z wieloma firmami ubezpieczeniowymi. Istnieje kilka standardowych poziomów ubezpieczenia paczek. Za każdym razem gdy ubezpieczasz paczkę na kwotę wyższą niż 25 EUR, system proponuje kilka opcji dodatkowego ubezpieczenia.
  • Cena
    • 1. Jak mogę się dowiedzieć ile kosztuje przesyłka?
      Proszę wprowadzić dane swojej paczki w oknie zamówienia a system natychmiast zaproponuje kilka opcji optymalnej dostawy. Aby zapoznać się z wstępną wyceną dostawy nie musisz wprowadzać kodu pocztowego!
    • 2. Od czego zależy cena paczki?
      Cena zależy od wagi, rozmiaru oraz opcji śledzenia paczki, a także od wybranego przez Ciebie terminu doręczenia jej adresatowi.
      Naszym celem jest oferowanie optymalnej trasy dostawy w najlepszej cenie przy zachowaniu wysokiej jakości usługi. Dlatego, uważnie śledzimy wszystkie paczki i oceniamy przewoźników.
      Parcel ABC gwarantuje najlepszą cenę. Zatem, jeżeli znalazłeś lepszą ofertę w Internecie, skontaktuj się z nami a my dołożymy wszelkich starań byś nie był rozczarowany. 
    • 3. Co zawiera cena wysyłki?
      Cena dostawy obejmuje wszystkie koszty przesłania paczki z wybranego przez Ciebie miejsca do adresata paczki wraz ze stosownymi opłatami paliwowymi.
    • 4. Dlaczego ceny w Parcel ABC są tak niskie?
      Jesteśmy internetową platformą dostarczania paczek zrzeszającą dużą liczbę przewoźników krajowych i międzynarodowych na całym świecie.
      Możemy zaoferować najlepsze ceny i jakość, ponieważ monitorujemy i wykorzystujemy wolne miejsca w transporcie innych przewoźników - jeżeli miejsce jest i tak wolne, dlaczego nie przewieźć jeszcze jednej paczki za niższą cenę? Chcemy by korzyści odnosili zarówno nasi klienci jak i partnerskie firmy kurierskie.
    • 5. Jak zapłacić za usługę wysyłki?
      Możesz płacić za usługi kurierskie kartą kredytową, poprzez system E-wallet albo wybierając PayPal lub Paysera.
       
  • Twoje zamówienia
    • 1. Jak mogę złożyć zapytanie ofertowe?
      Kliknij na "Zapytanie ofertowe" w górnym menu. Aby zobaczyć orientacyjną cenę nie musisz znać kodu pocztowego. Nasz system wybierze i zaproponuje kilka ofert, które są najlepsze ze względu na cenę, termin i jakość dostawy.
      By wysłać paczkę nie musisz być zarejestrowany w naszym systemie. System automatycznie utworzy konto dla Ciebie, jeżeli zechcesz nadal korzystać z naszych usług. 
    • 2. Co należy zrobić, jeżeli nie znam kodu pocztowego?
      Aby poznać orientacyjną cenę kod pocztowy nie jest konieczny. Jednakże, będzie on potrzebny, jeżeli zechcesz poznać dokładną cenę, a co najważniejsze, po to by paczka szybko i punktualnie dotarła do odbiorcy. Kody pocztowe wszystkich krajów dostępne są w Internecie.
    • 3. Jak korzystać z systemu ParcelABC?
      To proste jak ABC. Wprowadź dane paczki do tabeli "Zapytanie ofertowe”. 

      A. Tabela "Wyniki zapytania" pokazuje te oferty automatycznie wybrane przez system, które są najlepsze pod względem ceny, terminu i jakości dostawy. Wybierz odpowiednią opcję. Kliknij na "Wybierz tę usługę”.

      B. Szczegóły wysyłki Podaj dokładne dane dotyczące paczki i odbiorcy. Wszystkie paczki są bezpłatnie ubezpieczone do kwoty 500 EUR. Jeżeli wartość paczki przekracza kwotę 500 EUR, zalecamy wykupienie dodatkowego ubezpieczenia.

      C. Płatność. Jeszcze raz dokładnie sprawdź swoje zamówienie, ponownie wybierz metodę płatności i zapłać całą sumę podaną w polu "DO ZAPŁACENIA".

      Po wydaniu polecenia zapłaty ujrzysz okno "ZAPŁACONO". Będą w nim widoczne wszystkie szczegóły zamówienia (numer i miejsce przeznaczenia paczki, numery zamówienia, itd.). Prześlemy Ci potwierdzenie zamówienia, etykiety do umieszczenia na paczkach i faktury VAT na żądanie.
    • 4. Dlaczego dobrze jest mieć konto w systemie ParcelABC?
      Przy pierwszym użyciu system automatycznie utworzy konto dla Ciebie. Jest to bardzo wygodne, gdyż następnym razem nie będzie trzeba ponownie podawać adresu i zobaczysz wszystkie swoje zamówienia wraz z ich statusami. Wystarczy tylko zalogować się na konto.
    • 5. Gdzie mogę znaleźć wszystkie moje zamówienia?
      Wszystkie zamówienia wraz z ich historią można znaleźć po zalogowaniu się na konto. Należy kliknąć "Login" w prawym górnym rogu i wprowadzić hasło.
    • 6. Zapomniałeś hasła?
      W oknie logowania kliknij  "Zapomniałeś hasło?" i wprowadź swój adres e-mail. Wyślemy Ci nowe hasło tymczasowe.   
  • Pakowanie i oznaczanie
    • 1. Jak mam zapakować paczkę?
      Jest rzeczą ważną aby paczki pakować w taki sposób, żeby ich zawartość była chroniona przed typowymi zagrożeniami występującymi podczas transportu oraz aby zapewnić, że paczka nie uszkodzi innych przesyłek.  Jeżeli nie masz pewności jak zapakować paczkę, radzimy to sprawdzić na stronie internetowej wybranego kuriera.
       
      Co polecamy:
      - Zapakuj swoją paczkę w sztywne, najlepiej nowe, pudełko o równych bokach. Po umieszczeniu rzeczy w pudełku, wypełnij pustą przestrzeń materiałami do pakowania, które zapobiegną przesuwaniu się rzeczy.
      - Nie należy przeciążać pudełka.
      - Każdą kruchą i łamliwą rzecz należy zapakować osobno. Rzeczy nie powinny dotykać dna i boków pudełka.  
      - ży użyć dużej ilości materiałów do pakowania (folii bąbelkowej, pianki, tektury falistej, wełny, itp), aby zapewnić stabilność rzeczy w pudełku.
      -  W osi paczek o kształcie rurowym należy umieścić wkładkę.
      - Przedmioty o jednolitej konstrukcji, zwarte, nie dające się rozmontować, pozbawione ostrych krawędzi i wystających rogów, takie jak płyty, panele, baryłki, walizki, nie muszą być pakowane.
      - Jeżeli wysyłasz do kupującego paczkę z przedmiotem, należy ją dodatkowo zapakować do transportu.
       
      Należy pamiętać, że:
      - Opakowanie zewnętrzne powinno wytrzymać upadek pod kątem z wysokości 80 - 90 cm;
      - Pojemniki z płynami powinny być szczelnie zamknięte;
      - Pokrywy na beczkach powinny być szczelnie domknięte;
      - Taśma samoprzylepna nie może być poluzowana;
      - Kruche przedmioty powinny być starannie opakowane i nie powinny się ze sobą stykać;
      - Opakowanie powinno wytrzymywać nacisk statyczny o wartości o 4 - 5 razy większej od masy własnej;
      - Duże ładunki (szafy, obrabiarki, itp.) powinny być mocno przytwierdzone do palet;
      - Zewnętrzne opakowanie dużych paczek chroni ich zawartość przed uszkodzeniem podczas załadunku.
    • 2. Czy kurier może odmówic przyjęcia paczki nieoklejonej listem przewozowym?
      Tak. Dlatego list przewozowy (etykieta) obowiązkowo musi być wydrukowany. Jest to konieczne do poprawnego nadania przesyłki. Przesyłka musi zostać oklejona listem przewozowym, aby dotarła do odbiorcy zgodnie z danymi wprowadzonymi w formularzu zlecenia. List przewozowy otrzymasz od ParcelABC e-mailem jako załącznik do wiadomości. Możesz go też pobrać po zalagowaniu na stronę ParcelABC w punkcie "Moje zamówienia".
    • 3. Jak mam oznakować paczkę?
      Po opłaceniu wysyłki wszystkie niezbędne etykiety adresowe z danymi nadawcy i odbiorcy zostaną przesłane na Twój adres e-mail. Należy je wydrukować i przykleić na wierzchu paczki.
  • Umowa, inne dokumenty
    • 1. Umowa zamówienia
      Po dokonaniu wyboru kuriera i opłaceniu usługi, prześlemy Ci pocztą elektroniczną wszystkie informacje o wysyłce wraz z kodami śledzenia paczki. W kolejnej wiadomości otrzymasz etykiety, które należy wydrukować i umieścić na paczce.
    • 2. Roszczenia
      Zawsze dokładamy największych starań, by zadowolić naszych klientów i świadczyć im jak najlepsze usługi. Jednakże, jeżeli nie będziesz zadowolony z jakości naszej usługi prosimyo kontakt z nami. Starannie zbadamy takie zgłoszenie i odpowiemy na nie tak szybko, jak to możliwe.
    • 3. Odpowiedzialność Parcel ABC
      Jesteśmy internetową platformą dostarczania paczek zrzeszającą dużą liczbę przewoźników krajowych i międzynarodowych. Każda firma kurierska ma własne regulaminy i warunki. Uprzejmie prosimy o ich przestrzeganie podczas wysyłania paczki.
  • Odbiór od nadawcy i śledzenie paczki
    • 1. Kiedy przyjeżdża kurier?
      Informacje o odbiorze i doręczeniu paczki wraz z umową zamówienia otrzymasz na adres poczty elektronicznej. Status paczki oraz bieżące informacje o procesie jej dostarczenia możesz uzyskać logując się na swoje konto  na portalu Parcel ABC i wpisując nr rejestracyjny paczki.
    • 2. Co powinienem zrobić, jeżeli o uzgodnionej porze będę zajęty i nie będę mógł przekazać paczki?
      Paczkę należy przekazać w dniu podanym w Twoim zamówieniu. Jeżeli wiesz, że nie będziesz tego mógł zrobić, skontaktuj się z nami jak najszybciej.
    • 3. Jakie dokumenty powinienem przekazać kurierowi wraz z paczką?
      Żadne dokumenty nie są wymagane.Przekaż kurierowi odpowiednio zapakowaną paczkę z etykietami, które otrzymasz od nas na swój adres e-mail natychmiast po opłaceniu wysyłki, umieszczonymi w widocznym miejscu. W przypadku nieotrzymania etykiet prosimy o kontakt.
    • 4. Czy kurier ma prawo nie przyjąć paczki ode mnie?
      Tak, kurier ma prawo nie przyjąć paczki, jeżeli jest ona nie zapakowana lub zapakowana nieodpowiednio, bez etykiet, nie odpowiada wymiarom podanym w zamówieniu, itd.
    • 5. Czy kurier zaczeka aż zapakuję swoją paczkę?
      Kurier ma prawo nie czekać aż paczka zostanie zapakowana lub przepakowana. Łatwiej będzie przygotować paczkę w sposób właściwy przed przybyciem kuriera.
    • 6. Czy kurier załaduje moją paczkę?
      Dostarczamy paczki w systemie od drzwi do drzwi.  Większość współpracujących z nami firm kurierskich przewozi i ładuje paczki o wadze nieprzekraczającej wartości określonej w regulaminie usługi (około 30 kg). 

      Większe paczki niewymagające użycia sprzętu załadunkowego mogą być zabrane przez pojazd kuriera za dodatkową opłatą. Należy się zapoznać z informacjami zawartymi na stronie wybranej firmy kurierskiej.

      Paczki, których załadowanie wymaga użycia sprzętu załadunkowego, są ładowane do pojazdu kuriera przez nadawcę. 
    • 7. Co powinienem zrobić, jeżeli kurier nie przybędzie o uzgodnionej porze?
      Sprawdź, czy Twoje zamówienie zostało przyjęte. Jeżeli otrzymałeś pocztą elektroniczną wiadomość potwierdzającą odbiór paczki przez kuriera, lecz kurier nie przybył, skontaktuj się z firmą kurierską, która miała odebrać paczkę oraz z nami. Nie zapomnij podać numeru rejestracyjnego paczki.
    • 8. Skąd będę wiedzieć co dzieje się z moją paczką?
      W  systemie ParcelABC jest to proste i wygodne. Klikając "Śledź paczkę" wpisz numer rejestracyjny paczki a nasz system wyświetli dokładny status twojej przesyłki. Dla naszych partnerów jest bardzo ważne aby paczkę doręczyć w uzgodnionym terminie i raz na dobę zaktualizować informacje o twojej paczce.
    • 9. Kto może odebrać moją paczkę?
      Paczkę dostarczymy dokładnie pod wskazany przez Ciebie adres i do adresata lub upoważnionej przez niego osoby.
      Paczki zaadresowane do miejsca pracy danej osoby lub szkoły, do której ona uczęszcza, jednostki wojskowej lub zakładu karnego, sanatorium albo szpitala, w których ona przebywa, dostarczane są do administracji albo osób upoważnionych w tych instytucjach.
      Paczki zaadresowane do osób prawnych doręczane są za pisemnym potwierdzeniem podpisanym przez wskazaną osobę lub innego pracownika administracyjnego przedsiębiorstwa wskazanego na opakowaniu paczki. 
    • 10. Jakie dokumenty będą potrzebne do odebrania mojej paczki?
      Przy doręczaniu paczki kurier prosi odbiorcę o okazanie dokumentu tożsamości z fotografią (paszportu, dowodu osobistego, prawa jazdy).
      Osoba odbierająca paczkę musi podać  swoje nazwisko, złożyć swój podpis na potwierdzeniu w formie papierowej lub za pośrednictwem urządzenia elektronicznego, wpisując przy tym datę i godzinę dostarczenia paczki.
    • 11. Na co powinienem zwrócić uwagę odbierając paczkę?
      Przy doręczaniu paczki odbiorca w obecności kuriera musi sprawdzić paczkę. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń muszą one zostać odnotowane przez odbiorcę na potwierdzeniu dostarczenia paczki i musi zostać wypełniony dostarczony przez kuriera formularz z wyszczególnieniem uszkodzeń opakowania.
      Nasi partnerzy nie przyjmują żadnej odpowiedzialności za uszkodzenie paczki lub jej części, jeżeli w chwili odbioru paczki uszkodzenia te nie zostały odnotowane i potwierdzone podpisami kuriera i odbiorcy.
    • 12. Co w sytuacji, gdy adresat odmówi odbioru paczki, lub nie będzie zastany pod podanym adresem?
      Paczka zostanie odesłana do nadawcy, a my prześlemy informację o tym fakcie pocztą elektroniczną. Jeżeli wyrazisz takie życzenie, za dodatkową opłatą powtórnie dostarczymy adresatowi niedoręczoną paczkę.
      Jeżeli z przyczyn niezawinionych przez kuriera paczka nie zostanie doręczona odbiorcy w ciągu 7 dni kalendarzowych od daty wysyłki, przesyłka jest zwracana do nadawcy bez zawierania osobnej umowy.
      Paczki, które nie mogą zostać doręczone odbiorcy lub zwrócone do nadawcy są przechowywane przez kilka miesięcy. Czas przechowywania można sprawdzić na stronie internetowej danej firmy kurierskiej. 
Nie znalazłem odpowiedzi na pytanie, co dalej?
Jeżeli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem zaloguj się, aby otrzymać odpowiedź na swoje pytanie szybciej.
Ładuje
Pola z * muszą być wypełnione